söndag 6 mars 2011

Fullt upp!

Inga inlägg har det blivit hitills denna vecka och anledningen till det är helt enkelt tidsbrist!
Jag har varit inne med Johanna i hennes nya lägenhet för att mäta upp tapetåtgång och kika lite hur det skulle kunna gå att möblera. Hoppas bara ingen såg oss smyga omkring där inne då jag hade pannlampa på huvudet, eftersom det inte finns några lampor uppsatta där än. Annars kan jag rekomendera ett inköp av en pannlampa, den är helt klart ovärdelig vid många tillfällen! På onsdagen åkte jag och Johanna till Ekholms Färghandel i Jönköping för att gå en kurs i Feng Shui
Det var Gudrun H. Bengtsson som höll i den. Hon är stor inom den svenska Feng Shui världen och driver en skola i Fjärås, Halland där det hålls kurser i bla hur du inreder ditt hem och din trädgård enligt Feng Shui.
Jag kommer nog att göra ett inlägg senare om Feng Shui, tycker det är super spännande!


Under tiden som vi var i Jönköping så ordnade min andra arbetskamrat Pia, en superbillig soffa till Johanna som vi spanat in på Blocket tidigare. Så när vi kommit tillbaka till stan vid 19 tiden så hämtade vi vår stora arbetsbil för att åka till Essunga, där soffan fanns. Vid 23 var jag hemma och då hade vi sammanlagt åkt ca 40mil den dagen, antalet felåkningar ska vi inte ens tala om! Tur att jag och Johanna trivs i varandras sällskap.
Jag och Snickarn har även varit på banken för att lägga upp byggkrediten, byggstarten närmar sig med stormsteg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar