fredag 20 maj 2011

Husbygget igång!

Oj oj oj så länge sen det var jag skrev här!
Har ju haft fel på mitt minneskort till kameran, har jag trott men det visade sig att jag behövde en speciell läsare till mitt nya. Införskaffade en sådan och nu har jag äntligen fått in bilderna på datorn! har känts så tråkigt att inte kunna sätta in några egna bilder, därav bristen på inlägg. Men nu ska jag försöka bättra mig.

Husbygget är nu ifull gång, mannen har påbörjat sin tjänstledighet för att kunna färdigställa huset invändigt. Jag sköter målningen och bestämmer tapeter, golv mm.



Fasaden på huset, inklusive detaljer såsom foder, knutar och vindskivor har jag valt att måla med Tinova V Täcklasur. Det är en vattenburen färg som fungerar ungefär som en vanlig täckfärg, skillnaden är att den inte är riktigt lika tjock och därför låter träts struktur komma fram mer vilket jag tycker är riktigt snyggt. Lasur flagnar inte heller på samma sätt som en täckfärg. Kulören är vit med lite brytning, S 0502-Y. Just den kulören är den vanligaste på tex färdigmålade snickerier, den är lite krämigare i f'ärgen och blir inte så kritvit som en obruten vit. Fasaden kom färdiggrundad från fabrik och nu har vi snart kört klart första strykningen på huset och garaget.
Tur man har föräldrar och min underbara lilla Johanna till hjälp!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar